top of page
cuencos copiaditados agosto2024.png

l’artimètica d'educar per viure en plenitud

Copia de logo final DORADO.png

 l’artimètica d'educar per viure en plenitud

Copia de logo final DORADO.png
LOTO LANCO.png

D’on devem haver tret la distorsionada idea que per ajudar als infants a “anar bé” primer  cal fer-los sentir malament.

 Jane Nelsen

En la facilitació grupal familiar discorrem pels continguts i la pràctica pertinents en l’àmbit de l'aritmètica d’educar per viure en plenitud. La dinàmica de les sessions és generar un marc de coneixement específic a la vegada que adquirim comprensió i formació en eines i habilitats aplicables al dia a dia, treballant sobre exemples reals de la vida de les participants per afavorir-ne la integració de manera activa.

Més enllà de l’evident importància del període de gestació, la cura inicial del bebè i l’atenció a la criança durant la infància tenen un impacte decisiu en la manera amb la que  es desnenvolupa la persona, en la seva capacitat d’aprenentage, resiliència y proactivitat, així com en la regulació de les seves emocions, de l'accés a l’autoconnexió i al desenvolupament, en positiu, de la seva autoimatge i  autoestima. Com a cuidadores de referència és essencial que els pares i mares adquireixin l’habilitat de gestionar les pròpies emocions i modelar comportaments d’autocura,  com a posicionament de partida, en la resolució assertiva  dels conflictes que van apareixent a la llar a mesura que l’infant es desenvolupa.

Sovint, les tendències  manipulatives mitjançant mentides i altres diverses estratègies de persuació que pares, mares, docents i cuidadors utilitzem per saltejar moments de dificultat o conflicte vers els infants estan normalitzades com a vàlides. Cal senyalar que a banda de modelar actituds contraproduents a les i als infants, aquest tipus de conducta de les adultes malmet el vincle de confiança que és indispensable perquè la criatura desenvolupi la seguretat en si mateixa, i per poder ocupar la posició necessària de referents,  de manera madura, assumint la responsabilitat sobre els i les petites que ens pertoca; des de la posició d'adultes.   

Relacionat amb la manipulació, el cost d’imposar l’obediència versus l’habilitat de potenciar la cooperació en els infants  modelant empatia, comprensió, suport i transmetent-los confiança plenaversus el fet d'aguditzar la desentesa en actuar des de l’exclusionisme característic del desamor mitjançant les obligacions, la coerció, les amenaces, la retirada d’expressió afectiva, el càstig, etc. són  diferents expressions més o menys subtils d’agressió a més a més de les accions explícitament violentes com són els crits i els cops. 

Independentment de la franja d’edat escollida, la dinàmica de treball en les facilitacions familiars és revisar i reformular els paràmetres educatius que apliquem en l’acompanyament diari dels nostres fills i filles, prenent consciència de tot allò que fem que perjudica el seu benestar i substituint-ho per allò que els cuida i contribueix plenament al seu goig i creixement, sintonitzant-nos així amb el paradigma de l'amor. D'aquesta manera, aprenem a comportar-nos com a adultes propiciadores de salut relacional en el nostre entorn.

A diferència de les facilitacions familiars individuals que les sessions comporten la participació de  tots els membre de la família que pertoqui, la facilitació grupal està predominantment orientada a facilitar eines i comprensió als pares i mares. Això no obstant, els nens i nenes  poden acompanyar les progenitores a les sessions.  Un cop tancat el cicle de facilitació, després de  transitar pels 4 blocs temàtics, es programa una sessió familiar individual per a cada una les famílies participants. 

En grups d'entre 4 i 8 persones, a través de les quatre sessions aprofundiment en el contingut del cicle, testejant aquest contingut a la pràctica i veient en el global del context  la importància de  despertar la nostra capacitat de comunicació,  connexió,  consciència i cocreació òptimes, és a dir:  la importància de familiaritzar-nos amb l’aritmètica d’estimar i despertar la intel·ligència relacional, la qual ens dona accés a relacionar-nos experimentant plenitud en el nostre dia a dia convivencial.

COM FUNCIONA?

ACTIVITAT MENSUAL 

9 h

Copia de loto 2.png

Cicle de 8 hores dividies en: 

4 sessions

2 hores setmanals 

Copia de loto 2.png
PREU:
PREU DEL CICLE per família:

120€

Una progenitora

Copia de loto 2.png

Dues progenitores

180€

Copia de loto 2.png
DISPONIBILITAT ANUAL 2025

 de dilluns
 a diumenge 

calendari.png

Horari a convenir

Grupal Familiar

Per agendar FACILITACIÓ cal enviar un whatsapp al 634746131

oracion completa web.png
Copia de loto 2.png

El secret de la vida són

 tres paraules: 

Canvi Mitjançant Relació

J. Krishnamurti 

oracion completa web.png

h.

INDIVIDUAL FAMILIAR

 8 h.

FACILITACIÓ GRUPAL 

QUATRE BLOCS TEMÀTICS

bottom of page